luni, 6 septembrie 2010

Gris pane

O reţetă din copilărie. Nu copilăria mea, dar mi-aş fi dorit gustul acesta ca amintire de pe la 5-6 ani.

P6100241

Alma mi-a făcut, eu am gustat şi am plantat-o în rândul reţetelor de făcut (categoria simple, rapide şi bune).

Ingrediente:

-1 litru de lapte

-3 linguri de zahăr

-1 cana de gris

-1 plic zahăr vanilat sau 1 strop esenţă de vanilie concentrată

- 2 sau 3 ouă

- puţină sare (se poate si fără).

Se pune laptele la fiert şi se adaugă cele 3 linguri de zahăr şi zahărul vanilat.

P6100221

Cand laptele dă in clocot se pune in ploaie grisul şi se amesteca repede ca să nu apară cocoloaşe. Se lasă la foc mic 15-20 de minute, amestecând continuu până când se îngroaşă.

P6100226

Se toarnă grisul cald într-o tavă pe care am pus o folie de aluminiu (se poate pune hartie cerată), singura condiţie fiind ca la final grisul să se desprindă de pe folia respectivă.

P6100232

Se lasă în tavă să se racească. După ce s-a răcit se poate felia în bucăţi mai mari sau mai mici, dupa cum va place. Eu le-am tăiat dupa cum se vede pe farfurie.

P6100235

Intr-un alt vas se bat 3 ouă intregi cu un pic de sare (se poate si fără). Bucăţile de gris se dau prin ou şi apoi se prăjesc în ulei într-o tigaie antiaderentă.

 P6100236

P6100237

Dupa ce s-au prăjit se poate pune zahăr peste ele cât sunt calde pentru ca zahărul se va topi parţial şi le va da un gust mai bun.

P6100246

Poftă mare !!!

2 comentarii:

  1. Va banuiesc ca in secret sunteti o familie de bucatari si ca o sa participati aici:))
    http://www.libertatea.ro/stire/mai-multi-bucatari-clujeni-vor-prepara-210-pui-intr-o-singura-tigaie-302683.html

    RăspundețiȘtergere
  2. @Alina nu suntem bucatari in secret si nu participam la fript pui, desi tre sa recunosc ca mi-ar placea sa gust din pui. nu din toti 210, doar cativa, asa, de gust.

    RăspundețiȘtergere