luni, 6 decembrie 2010

Încredere în autorităţi?

Aveţi încredere în autorităţi? În Poliţie, în Jandarmerie sau în Comunitari (sau cum se mai cheamă acum acei foşti băieţi cu 4 clase care păzeau parcurile)?
Eu nu prea am. Majoritatea sunt prea ocupaţi cu învârtelile lor, prea înfumuraţi de importanţa pe care şi-o asumă, prea proşti ca să-şi vadă defectele şi prea deranjaţi de reducerile de salarii ca să se întrebe: ce oferim populaţiei pentru salariul primit?
De multe ori îi vedem încălcând ei înşişi legea, favorizându-i pe cei cu pile şi nepăsători faţă de omul de rând. Un exemplu: ieri, în faţa stâlpilor împuşcaţi ( Piaţa Unirii, Cluj ) poliţia bloca o bandă ca să amendeze un şofer ce a parcat pe aceeaşi bandă    blocând-o. De ce nu l-au mutat într-o zonă liberă să rezolve acolo amenda? Imediat după colţ, altă bandă blocată( în faţă la Vertigo ) de şoferi grăbiţi cu avariile puse. Poliţia nu vede după colţ.
Am fost cu un prieten la Poliţia din Zalău. În hol, trona următorul panou(mare panou, cam doi metri lăţime):
PB220172
Te întreb, cititorule: în limba română litera ă se scrie cu tildă sau cu breve? Wikipedia ne zice că “ă” se scrie cu breva. Tilda se foloseşte doar în spaniolă şi portugheză.
 PB220172 - Copy (2)
Se pare că doamna care a scris textul pentru panou este profund ataşată de telenovele. Altfel nu-mi explic de ce ar scrie cu alte caractere decât cele româneşti. Sau dacă nu le are cu diacriticele să scrie fără.  
PB220172 - Copy
Aha deci scrie cu diacritice doar când vrea.
De asemenea, poliţia oferă un răspuns promt. Promt? DexOnline.ro ne spune “Cuvântul «promt» nu a fost găsit”. În schimb există cuvântul prompt.
PB220172 - Copy (3)
Tot pe panou observăm că “nu se primesc atenţii”.
PB220172 - Copy (4)
Înţeleg. Este o încercare lăudabilă de a scăpa de o boală veche a funcţionarilor români. Doar că doamna cu telenovelele recidivează: eu am învăţat că ghilimelele se pun prima jos şi ultima sus. În engleză ştiu că se pun ambele sus. Doamna le pune ambele jos.
Şi nu în ultimul rând, eu ştiam că orice afirmaţie(propoziţie) se încheie cu punct. La poliţie nu.
Revenind la începutul postării, vă întreb: cum să ai încredere într-o instituţie care dă dovadă de multe defecte, din care cele mai mari sunt nepăsarea, incompetenţa şi prostia?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu